søndag 22. mars 2009

Innkalling ved Askvann

I dag gikk jeg og Tira rundt Askvann. Det er ikke særlig lang tur, men veldig fint. Nydelig vær med ca 6 varmegrader.

Da vi kom til Askvann, slapp jeg Tira løs. Ikke helt i henhold til loven, men men... :) Vi trente innkalling. Det gikk veldig bra. Hadde en bom. Tira fikk snusen av noe i et kratt, og da kalte jeg inn. Maks forstyrrelse ettersom det så ut som en fugl hadde vært i krattet. Det gikk selvfølgelig ikke... Så jeg gikk videre uten å kalle inn igjen. Jeg hadde gått et godt stykke før ho merket at jeg var borte, og da kom ho i 120. Jeg tok ho inn og ga henne ros. Koblet så på båndet og ga ho godbiter for det. Jeg belønner ikke Tira for å komme da. Ho kom ikke når jeg ropte på henne, så da blir det bare ros og koseprat. Ikke noe godbiter. Men jeg belønner at ho får på seg koblet. Jeg vil ikke at koblet skal være noe negativt så at ho ikke vil komme inn når ho skal ha på seg båndet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar