lørdag 4. april 2009

Treningstur med grilling :)

I dag har vi vært ved Askvann igjen. Vi lagde bål, grillet og trente hund. På grillen var det pølse og indrefilet av storfe :) Nydelig middag i skogen. Merket ikke at det var overskyet og 3 grader. Da koser en seg da :)

Tira ble trent på sitt og apport.
Sitten gikk kjempefint. Begynner å bli god på å tilby atferden sitt. Sittene kommer kjappere og kjappere også.
Jeg begynner økten med litt lek for å få opp litt fart. Tar bort leka, og venter til Tira setter seg uten at jeg gir noen signal. Når ho setter seg belønnes ho med et klikk og en godbit. Hver gang ho setter seg får ho et klikk, men belønningen etter varieres. Noen ganger får ho en godbit, noen gang må ho jakte på godbiten og andreganger lek. Vi varierer også hvor mange ganger ho må sette seg før vi avbryter.
Apporttreningen vår i dag var å få inn hurtighet inn til fører. Birgitte holdt Tira mens jeg gikk ca 20 meter unna. Birgitte ga Tira apportbukken og slapp henne. Da gikk det i hundre inn til meg. Belønningen var lek. Med det samme ho kom inn til meg, kastet jeg en tennisball i samme retning som ho kom fra. Dvs bak ryggen min. Jagde henne litt rundt, før jeg byttet tennisballen med en godbit. Vi tok tre rep. i to økter. Viktig å slutte før det blir kjedelig.
Syns ho har veldig god fart. Neste blir å få fart ut til apportbukken. Gleder meg til jeg skal sette sammen øvelsene til en kjempeflott apport :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar