onsdag 30. desember 2009

Spesialsøk - finne nøklene

De siste dagene har vi trent på å finne nøklene og markere med sitt ved funn. Måtte ha litt innetrening. Det var så sykt kaldt ut.
Jeg begynte med å legge nøklene foran meg. Tira luktet på dem og jeg klikket og belønnet. Gjorde dette noen økter. Så holdt jeg dem i hånda, Tira luktet og jeg klikket og belønnet. Neste gang ho luktet på dem fikk ho ikke noe klikk. Da begynte ho å prøve seg fram. Prøvde å bite i nøklene. Da tok jeg dem bak ryggen, og prøvde igjen. Tilslutt ble ho frustrert og satte seg. Da fikk ho klikket sitt :) Etterpå la jeg nøklene på bakken, Tira luktet og satte seg. Ho tok dette ganske fort.
Så begynte jeg å hjemme nøklene på enkle plasser. Ho finner dem fort (som er meningen), og satte seg. Økte så kriteriet ved å hjemme de på vanskeligere plasser. Bra framgang, men må ikke gå for fort fram. Leter ho for lenge blir ho litt frustert. Men ho syns det er kjempekult da :) Utrolig enkel aktivisering fra min side :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar