fredag 19. juni 2009

Lydighetstrening

I dag har jeg og Tira trent på rygging, fot og to kjeder.

Rygging går framover, eller bakover da for å sei det sånn :) I dag rygga Tira 4-5 meter før belønninga kom. Nå må vi begynne å legge inn sving. Dette er litt vanskelig. Jeg prøver og feiler litt, uten å komme fram til fasiten ennå. Kom gjerne med forslag :)

Treninga på fot går greit. Ho henger litt etter meg når jeg går, så jeg tenker hele tida på belønningsplasseringen. Belønner framover. Tenkte jeg skal prøve med skål neste gang. Gå mot skåla, og sende henne dit for belønning når ho gjør det bra. Skal også leke mer som belønning. Gire henne opp sånn at det blir ekstra kult å gå ved siden av meg.

Kjedene våre var sånn:
  • Utgangsstilling - fot - gå forbi fristelse - sitt og bli - innkalling med touch over godbit - sitt
  • Utgangsstilling - fot - gå forbi fristelse - fot

Dette gikk bra, men fortsatt henger ho litt bak på fot. Vi må terpe mer på dette før vi legger den inn i kjeden. Alt det andre gikk perfekt, sånn som jeg så det da. Skulle gjerne ha filmet det for å se hvordan det egentlig gikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar