søndag 27. september 2009

Skuddtrening

I går dro jeg og Tira til Losby skytebane. Vi trente lydighet og lekte mens de skøt på skytebanen. Vi hadde god avstand, så det gikk kjempebra. Ho brydde seg ikke om skuddene. Så fikk ho en pause i bilen, mens jeg tok noen skudd. Det også gikk kjempebra :) Etterpå gikk vi en tre timers tur i skogen ved Losby. Kjempefint turområdet, så her har vi et nytt alternativ til området å gå tur i. Tira fikk gå løs hele tida. Løpetiden er endelig over :) Noen gang da Tira tok seg noen runder på egenhånd og kom et stykke ifra meg, skøt jeg med startpistolen. Ikke store reaksjoner fra ho egentlig. Kom tilbake til meg etterhvert med logrende hale og fikk masse godbiter. Tror nok vi fikser dette med skytinga, og klarer å unngå at Tira blir skuddredd. I neste uke skal Nina være med oss. Da skal ho gå 200 meter unna og skyte, mens jeg og Tira gjør artige ting (som leke og lydighetstrening). Går dette bra, nærmer Nina seg oss gradvis. Målet tilslutt er at jeg skal skyte ved siden av Tira (med startpistolen) og så leke eller apportere. Få Tira til å koble et skudd som om at nå skjer det noe gøy. Satser på godt resultat ganske fort. Vi skal på jakt på kongens bursdag, 8. oktober :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar