lørdag 7. november 2009

Spor

I dag var vi på sportrening.
Stine gikk opp spor for Tira. Tira fikk et spor på 400-500 meter med slakke svinger. Hadde tre gjennstander i sporet. Ikke alt for vanskelig, men utfordringen var lengde på sporet og hvor lenge sporet lå før vi gikk det. Vi ventet rundt 2-2,5 timer før vi gikk sporet.
Tira var veldig gira da jeg tok ho ut av bilen. Måtte bruke litt tid å roe henne ned. Hadde jeg bare gått sporet mens ho var så giret, ville ho fått en dårlig start. Ho fant sporet med en gang og gikk kjempebra. Tok en liten snarvei til første gjennstanden, som var ei flaske. Bra likevell. Hadde litt utfordring med å finne igjen sporet etter første treffet, men da vi fant det gikk ho bra. Mistet sporet ved en anledning. Jeg måtte ha litt hjelp av Stine får å komme på spor igjen. Ikke Tira sin skyld, kun min... Da gikk ho bra igjen og fant en sokk. Veldig fornøyd! Gikk så videre veldig bra. Roligere og mer konsentrert enn før. Det var vel helst fordi ho begynte å bli sliten. Da vi var nesten ved siste gjennstanden (en tommestokk), mistet ho sporet. Jeg slapp lina og lot henne lete. Vi var så å si oppe på tommestokken så vi gjorde det som et feltsøk. Ho fant den etter et kort søk. Da var ho skikkelig sliten.
Belønnet hvert funn med godbiter og videre søk. Tira syns spor er kjempeartig. Det syns jeg også, så dette skal vi selvfølgelig fortsette med. Ved siden av trener vi litt på markering. Ho skal sette seg når ho finner gjennstanden.
Når snøen kommer skal vi fokusere mer på rundering. Det syns jeg ser utrolig artig ut, og det vil være en kjempebra trening også fysisk. Løpe ut fritt etter folk i masse snø. Vi begynner så smått å trene på dette ganske snart, regner jeg med. Nå er iallefall min motivasjon på topp. Tror ikke Tira sin motivasjon er noe å klage på heller :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar