onsdag 25. mars 2009

Tirsdag 24. mars - Sitt og utgangsstilling

Tirsdag var vi på treningsgruppe på Sesam Stasjon (Lørenskog). Det var ei veldig bra treningsøkt for oss. Vi trente på sitt og utgangsstillingen vår.

Sitt-treningen vår gikk ut på at Tira skal sette seg hurtig. Først leka vi med kongen, tok den fra ho og ga sitt-signalet. Ho satt seg, og fram med leka igjen. Gjorde dette et par ganger, og sitten ble kjapper og kjappere. Tilslutt brukte jeg kun godbiter og sitten ble veldig bra :)
Vi gjorde flere økter med forstyrrelser også. Kastet leka, kastet hansken, under masj og ved siden av lekende hunder. Satte seg hver gang, og kjappere enn forrige tirsdag.
Treningsøktene våre var veldig korte, men intensive. Avvekslingen mellom øktene gikk ut på å snuse i grøfta og roe ned.

Utgangsstillingen begynner å bli bra. Ho kommer inn forfra, og bruker bakbeina til å rygge seg på plass. Litt for ivrig til å sette seg, så jeg må hjelpe henne rundt ved bruk av godbit. Når jeg snur meg 90 grader rundt mot hunden, flytter ho seg etter ved hjelp av bakbeina. Må ha litt hjelp av godbiten, men mindre enn før. Virkelig stor framgang.
Ikke stor nytte for oss denne utgangsstillingen, men det er utrolig tøft å se på :) Og så er det en kjempefin aktivisering av hund.

Jeg er kjempefornøyd med framgangen vår den siste uka :) JIPPI!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar