torsdag 19. februar 2009

Tur på Sognsvann

I går, onsdag, var vi på tur ved Sognsvann.

Vi gikk for det meste tur, men trente på sitt og gå fint forbi andre hunder og folk. Det gikk veldig bra, egentlig.
Vi måtte bruke godbiten og litt lokking for å komme forbi andre hunder. Jeg er uansett fornøyd ettersom vi har trent veldig lite på dette. For dårlig av meg...

Sitt var perfekt!
Vi har trent masse på sitt. Sitt er viktig i forbinnelse med jakta. Hunden skal stå stand, jage opp fuglen på mitt signal og så sette seg (også på mitt signal). Vi har også begynt med mer fokus på avstandssitt. Går egentlig veldig bra, men når vi er på treningsplassen på Mastemyr (Kolbotn) er det mye stress inn i bildet. Piper og bråker litt for mye.
Det er viktig at hunden kan sette seg uansett forstyrrelser. Den vanskeligste forstyrrelsen er selvfølgelig fugl i flukt... Utrolig vanskelig :)
Så når vi trener på sitt, finner vi på all mulig forstyrrelser. I går var det sitt mens jeg kastet leka i lufta, lekte selv med leka, når ho så andre hunder og avstandssitt. Alt dette gikk uten stress og lyd. Veldig fornøyd med min nydelige Tira ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar