søndag 30. august 2009

Søndagstur

I dag var jeg, Tira og Lita på tur i skogen bak kirka på Vormsund. Kjempefin tur på ca en time. Tira fikk løpe løs hele tiden, mens Lita fikk kun noen runder uten bånd. Så elgspor, så jeg tok ikke sjansen... Men begge hundene + fører fikk seg en fin trimtur :)
Etter turen trente jeg og Tira på apportering. Brukte kun en enkel apportbukk og terpen inn hurtighet og starten. Ho er litt for ivrig til å løpe etter bukken før jeg gir signal. Når ho reiser seg eller rører litt på seg, går jeg å henter apportbukken selv. Og prøver igjen. Dette fungerer kjempebra. Ho forstår da at ho har gjort en feil. Vi tok ikke mange apporter, tre eller fire gang. Tira var ganke sliten etter en time løping i skogen...
Jeg og Lita trente en runde på å gå fint i bånd. Dette var ikke så vanskelig nå. Ho var veldig sliten etter turen vår, så gå fint i bånd var ikke noe problem. Ho prøvde å trekke noen ganger, men nå har ho virkelig forstått at skal ho framover må båndet være slakt. Jeg stopper når båndet blir stramt og Lita rygger litt tilbake med en gang. Smart hund :)
Så nå er det to veldig slitne hunder her, som dere ser på bildet. Godt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar