fredag 12. juni 2009

Apporttreningen går framover

I dag hadde vi stor framgang siden sist. Vi trente med rype inn i ei strømpebukse, på plenen bak huset.
I begynnelsen var det litt vanskelig for Tira å gripe den. Så jeg giret henne skikkelig opp, ga henne rypa og da greip ho. Holdt den noen sekunder før jeg fikk den tilbake i bytte med en godbit eller lek med tennisball. Etter noen økter med dette, kastet jeg rypa på bakken. Tira plukket den opp og leverte uten sitt. Gikk derfor tilbake å terpet sitt med bli og rypa i kjæften. Etterpå giret jeg henne opp igjen og kastet rypa på bakken. Tira kastet seg over den, greip den og leverte til meg i sitt. Da tok vi en pause :)
Etter pausen fikk jeg Tira ned i sitt, gikk ut på plena og kastet rypa i lufta. Akkurat samme som vi gjør ved en skikkelig apportering i skogen. Gikk så tilbake til Tira og sendte henne ut. I stor fart kastet ho seg over den, plukket den opp og kom til meg i perfekt avlevering i sitt :) Gjorde dette tre ganger, og like bra alle gangene :) Snakker om framgang du!!!

Så i morgen eller på søndag er planen å gjøre dette i skogen. Rypa skal fortsatt være i strømpebuksa. Strømpebuksa går av når vi kan dette hundre prosent.

Har dessverre ikke noen bilder eller video. Ble litt vanskelig for meg ettersom det var bare oss to i dag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar