tirsdag 7. juli 2009

Apport

I dag har vi trent apport med rype. Vi trente bare på plena.
Tira var veldig gira på fuglen. Ville ha den med en gang, så vi gikk rett på sak. Jeg fikk henne ned i sitt, gikk litt unna og kastet rypa. Den landa ca 10 meter ifra hunden. Jeg gikk tilbake til ho, og sendte ho ut. Tira løp i kjempehøy hastighet bort til rypa, plukket den opp med en gang og kom tilbake til meg med den. Avleverte i sitt og slapp den på mitt signal. Perfekt :)
Belønningen var lek med tennisball. Den satte ho veldig stor pris på, så belønningen var også perfekt.
Vi gjorde akkurat det samme fire ganger. Alle like vellykket :) Neste treningsøkt med rype blir nå i fjellet eller i skogen og på vann. Regner med å kjøre både fjell/skog og vann iløpet av en uke. Jeg er rimlig spent på hvordan ho takler rypa i vannet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar