torsdag 23. juli 2009

Spor

I går fikk vi endelig en tur i skogen. Tira var i form for en økt med spor. Vi dro til Storvatne, rett oppenfor huset på Lundamo. Jeg gikk ut å la opp to spor mens Tira ventet i bilen. Etter at jeg kom tilbake til bilen, bandt jeg ho til et tre. Vi må trene en del på å kunne slappe av. Var litt uheldig med tidspunktet, for Tira var fulstendig klar over hva vi skulle gjøre etterpå. Var veldig gira, men jeg fikk belønnet en del. Så alt i alt, bra!
Da vi gikk for å finne sporet, koblet jeg på Tira kortlina. Vi gikk vanlig tur nedover stien, og plutselig slo Tira ut mot skogen. Jeg fikk henne ned i sitt, koblet på langlina og begynte å gå. Kjempebra av Tira å finne sporet så bra. Ho gikk sporet veldig bra og fant tennisballen i enden. Sporet hadde en 90 grader sving, som ho taklet fint.
Det andre sporet fant ho ikke så lett. Vi måtte snu og gå tilbake. Da fant ho det. Da var det ned i sitt, kneppe på langlina og begynne å gå. Dette sporet var lengre enn det forrige. Ho startet veldig bra. Taklet første svingen bra, men bommet litt på den andre. Vi fant røykpakka mi etterhvert da. Grunnen til at det andre sporet ikke var så bra, var fordi Tira ble sliten. Lenge siden vi har trent så hardt mentalt. Men det gjorde utrolig godt. Da vi kom hjem, sloknet Tira helt. Var borte resten av kvelden.
Ingenting er så godt som å se en sliten hund sove :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar